گروه صنعتی دلتا قطعه البرز | برترین تولید کننده میل بادامک
بلوک سیلندر یا سرسیلندر
یکی از اجزای اصلی موتور خودرو، سرسیلندر آن بهشمار میآید که از مجموعه سوپاپ، میل سوپاپ و مانیفولدها تشکیل شده است.در صورتی که سرسیلندر تحت حرارت بیش از حد تحمل خود قرار گیرد به اصطلاح سرسیلندر میسوزد و این همان تغییر شکل و تاب برداشتن قطعه در اثر حرارت بیش از حد محسوب میشود سرسیلندر باید تعویض گردد . عوامل زیادی در آسیبدیدگی این قطعه از خودرو تاثیرگذار هستند ولی مهمترین علت به گرمای بیش از حد مربوط میشود و دلیل این امر به قانون حرکت رو به بالای جریان گرما مرتبط است و قرار گرفتن محفظه احتراق موتور در داخل سرسیلندر در هنگام کار کردن خودرو مهمترین علت تولید حرارت محسوب میشود.
میل سوپاپ
میل سوپاپ یا میل بادامک وظیفه اصلی باز و بسته کردن سوپاپهای ورودی و خروجی را برعهده دارد. در واقع این قطعه توسط بادامکهایش، زمان باز و بسته شدن سوپاپهای دود و هوا را تنظیم می کند. سوپاپهای ورودی همان سوپاپهای ورود سوخت و هوا به داخل سیلندر است. سوپاپهای خروجی همان سوپاپهای خروج دود از سیلندر است. مهم ترین عاملی که سبب آسیب به میل سوپاپ می شود، اُفت فشار روغن و یا کمبود روغن در موتور خودرو میباشد.
واشر سرسیلندر
واشرسرسیلندر عمل آببندی سطوح اتصال سرسیلندر به بلوک سیلندر را انجام می دهد. از طرف دیگر مانع نشت مایعات به خارج از بلوک سیلندر میگردد. جنس این قطعه باید از مواد نسوز و بسیاربا کیفیت فولادی باشد تا استحکام کفی در برابر حرارت را داشته باشد . واشرسرسیلندر نیز مانند هر قطعه ی دیگری عمر مفید مشخصی دارد و باید پس از مستهلک شدن به موقع تعویض گردد تا از هزینههای اضافی جلوگیری به عمل آید.
میل لنگ
یکی از اساسی ترین قطعات موتور میل لنگ است. وظیفه اصلی آن تبدیل حرکت خطی پیستونها به حرکت دورانی میباشد. به این مفهوم که این قطعه نیرویی که بر اثر حرکت رفت و برگشت پیستون ایجاد میشود را به حرکت دورانی برای چرخش و حرکت چرخها تبدیل میکند. میللنگ یک قطعه مصرفی نیست و به ندرت پیش میآید که خراب شود. خرابی این قطعه زمانی رخ میدهد که روغن کافی به یاتاقانهای میل لنگ نرسد. بر اثر عدم روغن کاری این قطعه ، خودرو یاتاقان زده و میل لنگ را دچارآسیب می شود.
پیستون
پیستون بخشی متحرک است که در داخل سیلندر قرار میگیرد. وظیفه ی پیستون ، انتقال نیروی حاصل از گازهای منبسط شده ، در داخل سیلندر به میللنگ با استفاده ازشاتون است. در پمپها و کمپرسورها، نقش پیستون برعکس شده و نیرو از میللنگ به پیستون منتقل میشود تا سیال داخل سیلندر را فشرده یا تخلیه کند.
شاتون
شاتون قطعهای اهرمی شکل است که پیستون را به میل لنگ متصل میکند. در حقیقت نیروی خطی پیستون را به نیروی چرخشی میل لنگ تبدیل می کند. این قطعه باید تا حد امکان سبک ولی در عین حال سخت و محکم (ازجنس فولاد) ساخته شود. این استحکام برای شاتون ضروری است تا بتواند ضربات ناشی از احتراق را تحمل کند.
سوپاپ دود و هوا
جهت ورود هوا و خروج اگزوز کانالهای دود و هوا درسرسیلندر تعبیه شده که این کانالها بوسیله سوپاپهای دود و هوا از محفظه احتراق جدا میشوند. وظیفه سوپاپ دود و هوا باز و بسته کردن محل ورود مخلوط سوخت و هوا و خروج دود از اتاقک احتراق را به عهده دارند. این قطعات در زمانبندی خاصی که برای موتور خودروها طراحی شده است باز و یا بسته میشوند. در حقیقت این زمانبندی توسط میل سوپاپ به اسبکهای دود و هوا و سپس به سوپاپها تحمیل میشود.
برای دریافت لیست محصولات و کسب اطلاعات بیشتر از منوی تماس با ما در ارتباط باشید .
برای سفارش محصولات به صورت آنلاین از منوی فروشگاه اقدام فرمایید.
صفحه6 از17