واشر سرسیلندر مهم ترین دغدغه پژو سواران است به خصوص کسانی که با موتور XU7 سروکار دارند.
متاسفانه هیچ راه حلی قطعی برای جلوگیری از واشر زدن موتور XU7 وجود ندارد، یعنی چه در کوتاه مدت و چه در طولانی مدت دچار این مشکل میشود. اما راه هایی وجود دارد که میتوان عمر سرسیلندر و واشر زدن را طولانی کرد.
1. نصب صحیح در زمان تعمیر
2. تست کف سرسیلندر با ابزار مناسب (برای نبود پیچیدگی و تاب)
3. استفاده از ضدیخ و ضدجوش مناسب
4. رانندگی با مدیریت دما
5. تعویض منظم روغن موتور
6. تعویض به موقع واشر سرسیلندر و انتخاب واشر سرسیلندر مناسب
شرکت دلتا با همکاری یکی از شرکت های ترکیه و با استفاده از متریال و تکنولوژی آلمانی، اقدام به تولید واشر سرسیلندر تقویتی 405 کرده است تا در هزینه های صاحبان خودرو صرفه جویی شود.
فرق بین واشر سرسیلندر های تقویتی و معمولی دلتا در نوع طراحی و مواد اولیه آن است که به اصطلاح به واشر های تقویتی، واشر پلدار نیز میگویند. در خودرو ها با موتور Xu7 به دلیل ضعف در طراحی محل قرارگیری سوپاپ ها، بیشترین فشار دما در بین دو محفظه اتفاق میفتد و 80 درصد خرابی واشر سرسیلندر از این نقطه اتفاق میفتد، اما با تغییر در طراحی واشر سرسیلندر های فابریکی، تا 70درصد میتوان از این بلا جلوگیری کرد.
افزایش لایه بندی واشر سرسیلندر و اضافه شدن پل در واشر سرسیلندر های دلتا، تا حد زیادی از هزینه های شما را بابت تعمیر خودرو کاهش میدهد.
شما میتوانید این قطعه را در سه نوع استاندارد، تعمیر دوم و تعمیر سوم (1سوراخ و 2سوراخ) از تمام نمایندگی های سراسر کشور تهیه فرمایید.