شاتون اهرمی است که در موتورهای پیستونی حرکت خطی پیستون را به حرکت چرخشی میل لنگ تبدیل می کند.
میان شاتون و میللنگ یاتاقان قرار دارد تا در صورت نرسیدن روانکار، اصطکاک بین شاتون و میل لنگ باعث سایش و یاتاقان زدن موتور نشود. معمولا در موتورهای پیستونی شاتون را از جنس فولاد میسازند.
شاتون تا حد امکان سبک ساخته میشود؛ ولی در عین حال به اندازه لازم سخت و محکم میباشد. برای تأمین شرایط فوق معمولاً شاتون را از جنس فولاد میسازند این استحکام برای شاتون ضروری است چرا که میبایست تنش های کششی و خمشی حاصل از کار پیستون را تحمل کرده و دچار خمش نشود. معمولاً در سمت چپ شاتون (با توجه به علامت f یا فلش روی تاج پیستون) سوراخ یا زائدهای برای روغن کاری سمت پر فشار سیلندر قرار میگیرد.
بهترین کیفیت و نازل ترین قیمت را از ما بخواهید. برای اطلاع از قیمت و دریافت اطلاعات بیشتر از بخش تماس با ما در ارتباط باشید.
برای سفارش محصولات به صورت آنلاین از منوی فروشگاه اقدام فرمایید.